сряда, 18 септември 2013 г.

Подготовка на тържество - използване на интерактивни методи

Етапи:
1. Поставяне на задача - тържество на патрона на училището
2. Определяне на отговорници на принципите: самооценка и избор от директора.
3. Възлагане на задачите, инструктаж, задаване на времеви параметри.
4. Използване на методите малки "жужащи" групи за "раждане" на идеи.
5. Използване на метода мозъчна атака за генериране на идеи и за селектирането им.
6. Използване на метода "световно кафене" за извеждане на предложения и за подреждането им спрямо конкретния случай.
7. Изготвяне на окончателен сценарий.
8. Докладване пред училищното ръководство на сценария. Презентиране на предимствата на сценария. Осъждане. Отговори на въпроси на ръководството.
9. Оценка на резултатите.

Указания:
1. Да се видят предходни сценарии.
 2. Да се видят образци от социалните мрежи
3. Да се изберат отговорници и членове на работни групи, комисии и да се определят и разпишат точно задачите и отговорниците и техните отговорности  и роли.
4. Да се даде възможност за делегиране на права и отговорности вътре в самите групи

Оценява се работата по критерии:
- креативност;
- умения за работа в екип;
- ефективно използване на интерактивния метод или методи;
- спазване на указанията;
- спазване на сроковете;
- ефективност на избрания подход;


Критерии:
Коя група по кои критерии е най-добра?
Кой е най-добрият лидер?
Кой е най-креативният отбор?
Кой сценарий е най-ефективен?
Кой сценария е най-лесно реализуем?
Кой сценарий е най-новаторски?

Екипи:
1. Отбор на 51. СОУ "Васил Левски" - представя лидерът на екипа - Десислава Тодорова от 56. СОУ "Проф. Константин Иречек". Представяне на креативни идеи, точен и ясен сценарий. Синкретичен характер. Акцентът върху постиженията.


2. СУ "Кубрат Пулев" - спортно училище - представя Борис Данаилов - член на екипа, учител от 56. СОУ "Проф. Константин Иречек". - симулативна игра - казус. Доминират спортните елементи и състезания в сценария.

3. 23 февруари - патронен празник на 100 ОУ "Найден Геров" - представят членовете на екипа, делегирани права и отговорности с лимитирано време. Надя Обретенова като възпитаник на училището участва в тържеството. "Капсула на времето" е момент от сценария - послания до бъдещите поколения - представя своята идея Петя Иванова - 15. СОУ "Адам Мицкевич".

Лого на училището - конкурс - обявяване на резултати от конкурса- представя своята идея Камелия Коляшева - 102. ОУ "Панайот Волов". 
Презентацията ще тече през цялото време. Награди и успехи - 10 минути. Танцовият състав ще изиграе хоро и накрая резултати от конкурс са творчески прояви. Финалът е като началото - изпълнение на духовия оркестър. Лидер на екипа - Елена Ангелова.
Елена Ангелова

4. ОУ "Св. св. Кирил и Методий" - 24 май - патронен празник. Времетраене 50 минути. Конферансието открива тържеството, слово на директора. Представят изпълнения на учениците от 1 до 4 клас ще произнасяне стихове. Изпълнение на хора на училището на химна "Върви народе възродени". Следва драматизация. Награждаване на учениците. Връчване на сертификати. Фолклорна програма и хоро за финал. Лидер на екипа Екатерина Граменова.

Оценки:

Коя група по кои критерии е най-добра?
Всяка една от групите прояви висока степен на креативност, спази времето и представи екипната работа изчерпателно, атрактивно и убедително.

Кой е най-добрият лидер?
- Според това, че включва целия екип в презентирането - Елена Ангелова.
- Според критерий делегиране на права на Борис Данаилов и работа в екип - Станислава Тодорова.
- Според критерий управление на времето - Десислава Тодорова.
- Според критерий използване на интерактивни методи - Екатерина Граменова.

Кой е най-креативният отбор?
Отборът на Елена Ангелова - № 4.

 Кой сценарий е най-ефективен?
 Сценарият на 100 ОУ "Найден Геров".
 

Кой сценарий е най-лесно реализуем?
 На 51.СОУ "Васил Левски".

Кой сценарий е най-новаторски?
На симулативната ситуация СУ "Кубрат Пулев".

1 коментар: